Σεμινάριο του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας

Σεμινάριο του Μάρκελλου Χρυσικόπουλου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας

Αν θέλετε να μάθετε τι στολίδια μπορείτε να προσθέσετε στην επανάληψη ενός μέρους σουίτας του Μπαχ

ή στην επανέκθεση μιας σονάτας του Μότσαρτ…

Αν δεν ξέρετε γιατί ο δεύτερος χρόνος μιας sarabande είναι μακρύς…

Αν δεν γνωρίζετε πότε ένα largo δεν είναι αργό…

Αν δεν μπορείτε να αυτοσχεδιάσετε σε ένα ρετσιτατίβο…

Αν σας ενδιαφέρει η σχέση ανάμεσα στην ρητορική, την χειρονομία και την μουσική του Scarlatti, του Haendel, του Vivaldi…

Αν σας έχει ποτέ απασχολήσει αν θα τοποθετήσετε μια τρίλλια πριν, πάνω ή μετά τον χρόνο…

Αν είστε περίεργος γιατί ο Γκ. Γκούλντ στην άρια από τις Γκόλντμπεργκ, στο μέτρο 11, παίζει το αρπέζ ανάποδα…

Τότε….

ελάτε το Σαββατοκύριακο 10 και 11 Φεβρουαρίου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας που διοργανώνει ένα σεμινάριο με τον μαέστρο και τσεμπαλίστα Μάρκελλο Χρυσικόπουλο.

Το αντικείμενο του σεμιναρίου είναι  «Στοιχεία ιστορικά τεκμηριωμένης ερμηνείας για πιανίστες, μονωδούς και σύνολα μουσικής δωματίου. Από τον Monteverdi στον Bach, στον Mozart»

Στο διήμερο που θα διαρκέσει η συνάντηση, οι συμμετέχοντες θα κάνουν ατομικά μαθήματα αλλά και θα παρακολουθήσουν θεωρητικούς σχολιασμούς σχετικά με την ερμηνεία της Παλαιάς Μουσικής και τις πηγές της.
Όσοι πιανίστες ενδιαφέρονται για το Basso Continuo και τον ιστορικό αυτοσχεδιασμό μπορούν να παρουσιάσουν με συμμαθητές τους έργα μουσικής δωματίου.
Οι συμμετέχοντες καλούνται να παρουσιάσουν δύο έργα (ή μέρη έργων) διαφορετικού χαρακτήρα και συνθέτη.
Οι σπουδαστές μονωδίας παρακαλούνται να παρουσιάσουν τουλάχιστον ένα ρετσιτατίβο από ιταλική όπερα. Η συνεργασία με έναν συνοδό/συμμετέχοντα θα διευκολύνει το μάθημα.

Η χρήση εκδόσεων urtext ενθαρρύνεται.

 

Για δήλωση συμμετοχής επικοινωνήστε στο τηλέφωνο 27210 – 21881 και Ώρες Δευτέρα – Παρασκευή 15:00 – 21:007

 

Οι ώρες του σεμιναρίου θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες ανάλογα με τις συμμετοχές

Βιογραφικό

Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος σπούδασε τσέμπαλο στην τάξη της Μαργαρίτας Δαλμάτη (σχολή Βινιανέλλι Αθηνών) από όπου πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Συνέχισε στο Παρίσι με τους S. Romeo και O. Baumont, στο Mozarteum του Σάλτσμπουργκ με τους K. Gilbert και S. Rampe και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Conservatoire της Γενεύης (Prix de virtuosité avec Distinction) με την Ch. Jaccottet της οποίας ήταν ο τελευταίος μαθητής. Έχει συμμετάσχει σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρίες MDG, Sony, Decca και Deutsche Grammophon. Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου Παλαιάς Μουσικής Latinitas Nostra με το οποίο έχει παρουσιάσει σε σκηνοθετημένη μορφή έργα του μπαρόκ ρεπερτορίου (Φεστιβάλ Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εναλλακτική Σκηνή Λυρικής) αλλά και πρωτότυπες παραγωγές βασισμένες στο πάντρεμα του Μπαρόκ με άλλα είδη μουσικής (Βυζαντινή, Οθωμανική, ηλεκτρονική κλπ). ‘Εχει διευθύνει την Venice Baroque Orchestra σε έναν διπλό δίσκο με θέμα την «Ολυμπιάδα» του Metastasio (Naïve) που απέσπασε την διεθνή διάκριση Choc Musique. Ως μαέστρος συνεργάζεται σταθερά με την Καμεράτα και έχει επανειλλημένα συμπράξει με την ΚΟΑ και την ΚΟΘ αλλά και με σύνολα του εξωτερικού όπως Irish Baroque Orchestra, Bach Consort Wien, Kammerakademie Potsdam, Musica Viva Chamber Orchestra, Musikkolegium Winthertur κα. Yπήρξε για τρία συνεχή χρόνια προσκεκλημμένος μαέστρος της Kammeroper στη Βιέννη ενώ έχει εμφανιστεί διευθύνοντας στο Theater an der Wien, στο Wigmore Hall, στην όπερα του Bayreuth, στο Halle Händel-Festspiele, στην αίθουσα Tchaikovsky της Μόσχας κα.

Επιμελήθηκε και παρουσίασε την εκπομπή «Παλίμψηστο» στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Έχει υπάρξει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.